Szybka transformacja ulic Andersena i Północnej w Szczecinie: nowa era infrastruktury!

Ulice Andersena i Północnej w Szczecinie przechodzą obecnie znaczącą transformację. Rozbudowa tej części infrastruktury miejskiej ma na celu nie tylko modernizację, ale również poprawę komfortu podróży mieszkańców oraz przepustowości dróg w tej dynamicznie rozwijającej się części miasta.
Aktualna sytuacja na placu budowy
Prace budowlane na ulicach Andersena i Północnej są w pełnym toku. Zakończone zostały ważne etapy, takie jak adaptacja gazociągu oraz budowa fragmentu kanalizacji deszczowej. Złożoność projektu wymagała także wymiany gruntu, co zwiększyło stabilność nowo powstałych elementów infrastruktury. W międzyczasie trwają prace związane z usuwaniem kolizji z istniejącymi sieciami elektroenergetycznymi oraz precyzyjne pomiary geodezyjne, które są kluczowe dla dalszych postępów.
Plany na nadchodzące tygodnie
W najbliższej przyszłości wykonawcy skupią się na dalszych pracach związanych z kanalizacją deszczową oraz gazociągiem. Istotnym elementem będzie także modernizacja nawierzchni drogowej, co obejmuje usunięcie starego asfaltu i przygotowanie terenu pod nowe warstwy. Mieszkańcy powinni być przygotowani na czasowe zamknięcia ruchu na odcinku ulicy Północnej pomiędzy ulicami Szkocką a Lapońską, o czym zostaną poinformowani odpowiednio wcześniej.
Szeroki zakres inwestycji
Renowacja ulic Andersena i Północnej jest częścią większego przedsięwzięcia pod nazwą „Modernizacja układu drogowego dzielnicy Północ w Szczecinie”. Celem jest przystosowanie infrastruktury do współczesnych potrzeb społecznych i gospodarczych. Projekt zakłada nie tylko modernizację dróg, ale również budowę chodników, tras rowerowych oraz ulepszenie sieci podziemnych, w tym kanalizacji, oświetlenia i instalacji wodociągowych oraz gazowych.
Szczegóły realizacji projektu
Na realizację tego kompleksowego projektu przewidziano 18 miesięcy, a jego całkowity koszt to ponad 19,9 mln zł. Zadanie to realizuje firma ZRIB D.Y.K.O.W.S.K.I. Sp. z o.o. Przebudowa obejmuje osiem ulic, co łącznie tworzy niemal 4,9 km nowoczesnych tras.
- ulica Kredowa – od skrzyżowania z ul. Wakacyjną;
- ulica Ostoi-Zagórskiego, łącznie z Rondem Kredowa;
- ulica Urlopowa;
- przedłużenie ulicy Czesława Miłosza;
- ulica Andersena od ul. Miodowej do ul. Północnej;
- ulica Północna od ul. Andersena do granic działek 1/25 i 1/26 obrębu 3065;
- ulica Północna do ul. Chłodnej;
- ulica Wapienna do ul. Szczecińskiej.
Finansowanie i kontrola nad projektem
Projekt jest wspierany finansowo przez Rządowy Fundusz Rozwoju Dróg, co świadczy o jego istotnym znaczeniu dla lokalnej infrastruktury. Nadzór nad pracami prowadzi spółka Szczecińskie Inwestycje Miejskie Sp. z o.o., zapewniając profesjonalne podejście i terminowe ukończenie wszystkich etapów inwestycji.