Wyburzanie łącznic Trasy Zamkowej rozpoczęte
W Szczecinie rozpoczęto prace związane z rozbiórką łącznic Trasy Zamkowej. Działania te są przygotowaniem do budowy nowego Mostu Kłodnego oraz modernizacji układu drogowego w okolicach ulicy Nabrzeże Wieleckie. To początek istotnych zmian w infrastrukturze miasta.
Zmiany w infrastrukturze miejskiej
Konieczność rozbiórki wynika z niewłaściwego stanu technicznego łącznic, które nie były uwzględniane w planach modernizacyjnych Trasy Zamkowej. Prace obejmują dwa połączenia, które prowadzą z centrum miasta do ulicy Nabrzeże Wieleckie. Ze względów bezpieczeństwa, Płatny Parking Niestrzeżony przy Trasie Zamkowej został tymczasowo zamknięty. Według wstępnych planów, parking będzie dostępny ponownie najwcześniej w lutym 2026 roku, choć termin ten zależy od postępu prac.
Prace budowlane w rękach lokalnych firm
Za realizację rozbiórki odpowiada firma NIWA Szczecin Sp. z o.o., która posiada doświadczenie w tego typu projektach. Procesem nadzoruje Szczecińskie Inwestycje Miejskie Sp. z o.o., co zapewnia odpowiednią kontrolę i zgodność z planami inwestycyjnymi miasta. Współpraca tych podmiotów ma kluczowe znaczenie dla przebiegu i jakości prac.
Inwestycje w infrastrukturę miejską, takie jak ta, są nie tylko niezbędne dla poprawy komfortu życia mieszkańców, ale także dla rozwoju całego regionu. Budowa Mostu Kłodnego i modernizacja układu drogowego to tylko część większego planu, który ma na celu usprawnienie komunikacji i zwiększenie atrakcyjności Szczecina jako miejsca do życia i inwestowania.
Źródło: Urząd Miasta Szczecin
