Teatr jako przestrzeń dialogu: warsztaty pedagogów w Szczecinie
Upłynęły cztery tygodnie od obchodów Ogólnopolskiego Dnia Pedagogiki Teatru, zainicjowanego przez Dział Pedagogiki Teatru Instytutu Teatralnego im. Zbigniewa Raszewskiego. To wydarzenie stanowiło szczególną okazję do spotkania wszystkich osób związanych z pedagogiką teatralną w Polsce. 25 października Miejski Ośrodek Kultury stał się miejscem warsztatów zatytułowanych „(Nie)pedagog teatru. Praktyki tożsamości”. Zebrały się tam osoby działające w różnych obszarach teatru – od szkół, przez domy kultury, po uczelnie wyższe. Mimo różnorodności doświadczeń i dróg zawodowych, łączyła je wspólna chęć wymiany doświadczeń i dialogu.
Poszukiwanie tożsamości w pedagogice teatralnej
Podczas pierwszej części warsztatów uczestnicy mieli okazję zastanowić się nad własną tożsamością jako pedagogów teatru. Rozważali, jak ich dotychczasowe doświadczenia wpływają na ich obecne działania i jak definiują swoją rolę. W atmosferze pełnej porozumienia i radości, dzielili się swoimi przeżyciami, a teatr stawał się przestrzenią prawdziwego spotkania i refleksji.
Budowanie więzi i zaufania
Druga część warsztatów skoncentrowała się na procesie pracy z grupą oraz na budowaniu relacji opartych na zaufaniu. Pary uczestników angażowały się w głębokie dialogi, które dotykały istoty ich pracy oraz delikatności w relacjach z innymi. Spotkanie to ukazało, jak ważne jest wzajemne słuchanie i zrozumienie. Uczestnicy zakończyli dzień z poczuciem, że ich praca ma głęboki sens, a takie spotkania są nieocenione.
Wydarzenie przygotował: Miejski Ośrodek Kultury
Współpracował: Teatr Współczesny w Szczecinie
Warsztaty prowadziły: Marta Gosecka, Marta Łągiewka oraz Magdalena Gardas-Wasilewska
Inicjatywa była częścią Ogólnopolskiego Dnia Pedagogiki Teatru ustanowionego przez Instytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiego.
Źródło: facebook.com/mok.szczecin
