Testy obciążeniowe na szczecińskim wiadukcie oraz moście kolejowym dobiegły końca
Właśnie zakończono testy obciążeniowe przeprowadzane na szczecińskim wiadukcie i mostku kolejowym usytuowanym nad rzeką Regalicą. Jest to jeden z etapów, na drodze do uzyskania pozwolenia na użytkowanie tych obiektów. Jak podaje wykonawca inwestycji, firma Budimex, wniosek w tej sprawie ma zostać złożony już w listopadzie. Ta znacząca inwestycja nie tylko umożliwi płynniejszą żeglugę śródlądową, ale także zapewni nieprzerwany ruch kolei.
Dzięki tej inwestycji powstały dwa nowe tory, które umożliwią poruszanie się pociągów z prędkością przekraczającą 100 km/h. Dodatkowo, poprawi się sytuacja jednostek pływających dzięki swobodnemu przepływowi. W ramach projektu nastąpiła również przebudowa 12 kilometrów torów oraz postawiono nowy peron.
Przebieg testów obciążeniowych był precyzyjnie zaplanowany. Wykorzystano do nich cztery lokomotywy o sumarycznej masie 480 ton w przypadku testów statycznych i dodatkowo lokomotywę ważącą 120 ton w teście dynamicznym. Prędkość pojazdów stopniowo zwiększano, rozpoczynając od 10 km/h aż do ponad 100 km/h, osiągając tym samym maksymalną prędkość eksploatacyjną.
Sławomir Krekora, dyrektor kontraktu w Budimexie poinformował, że inwestycja powoli zbliża się do końca. Nowy most, który łączy brzegi Regalicy, składa się z ponad 2800 ton stali i 10 tysięcy elementów. Stary most został natomiast rozebrany i już nie stanowi przeszkody dla żeglugi.