Nowe możliwości edukacyjne w Gryfino: Szkolenia dla nauczycieli z myślą o niepełnosprawnych uczniach

Nowe możliwości edukacyjne w Gryfino: Szkolenia dla nauczycieli z myślą o niepełnosprawnych uczniach

Gmina Gryfino wprowadza nowatorskie rozwiązania mające na celu wsparcie edukacji dzieci i młodzieży z niepełnosprawnościami. Ważnym elementem tych działań było szkolenie zorganizowane dla nauczycieli Szkoły Podstawowej nr 3 im. Noblistów Polskich. Wydarzenie to wpisuje się w szerszy projekt, którego głównym celem jest podniesienie kwalifikacji pedagogicznych w kontekście rehabilitacji społecznej i zawodowej. Projekt, którego realizacja przypada na rok 2025, jest współfinansowany przez Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych i wspierany przez Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej w województwie zachodniopomorskim.

Zaangażowanie specjalistów i ich wkład

Spotkanie prowadzone było przez wybitnych specjalistów w dziedzinie edukacji i wsparcia psychologicznego. Bartosz Rogojsza, pełniący funkcję dyrektora szkoły, to pedagog specjalny, który odegrał kluczową rolę w organizacji całego przedsięwzięcia. Karolina Łacina, psycholog i zastępca koordynatora ds. pomocy psychologiczno-pedagogicznej, również aktywnie uczestniczyła, dzieląc się swoją ekspercką wiedzą na temat wsparcia psychologicznego.

Tematyka i priorytety szkolenia

Podczas spotkania szczególny nacisk położono na rolę nauczycieli w procesie kształcenia integracyjnego. Dyskutowano o współpracy między nauczycielami współorganizującymi proces edukacji a wychowawcami i nauczycielami przedmiotów. Podkreślono znaczenie zintegrowanej pracy zespołowej na rzecz edukacji włączającej. Program szkolenia obejmował także praktyczne aspekty i wyzwania, z jakimi nauczyciele spotykają się w codziennej pracy.

Rokowania na przyszłość

Szkolenie nie tylko wzbogaciło wiedzę uczestników, lecz także wzmocniło współpracę pomiędzy placówkami edukacyjnymi a organizacjami wspierającymi osoby z niepełnosprawnościami. Wszystkie zaangażowane strony wyrażają nadzieję na kontynuację wspólnych działań, mających na celu dalszy rozwój kompetencji pedagogicznych oraz efektywności procesów edukacyjnych. Jest to przykład, jak dzięki wspólnym wysiłkom można stworzyć lepsze warunki dla młodzieży z różnorodnymi potrzebami edukacyjnymi, budując ich lepszą przyszłość.

Źródło: facebook.com/gryfinopl