Szczecin zainwestuje w nowoczesne tory tramwajowe i przebudowę pętli przy Stoczni!

Tramwaje Szczecińskie planują intensywny rok pełen remontów i modernizacji, które mają na celu poprawę jakości usług transportowych dla mieszkańców. Obejmuje to szlifowanie 22 kilometrów torów oraz modernizację infrastruktury wokół zakładów naprawczych przy ulicy Klonowica. Kluczowym elementem planu jest także kompleksowa przebudowa pętli przy Stoczni Szczecińskiej oraz trasy do Gocławia.
Modernizacja torów na ulicy Matejki zbliża się do końca
Remont torów na ulicy Matejki to jeden z istotnych projektów, który ma wkrótce zostać zakończony. Ten krok pozwoli na usunięcie ograniczeń prędkości tramwajów, co z kolei zwiększy komfort i bezpieczeństwo podróży dla pasażerów. Dzięki temu Tramwaje Szczecińskie spełnią oczekiwania mieszkańców, oferując lepszą jakość usług.
Prace nad szlifowaniem torów w wielu lokalizacjach
W ramach szerokich planów remontowych zaplanowano przetarg na szlifowanie torów w 18 miejscach, co obejmie ponad 22 kilometry szyn. Prace te odbędą się między innymi na ulicach Ku Słońcu, Krzywoustego, Wyszyńskiego oraz na odcinku od Energetyków do Basenu Górniczego. Dodatkowo, szlifowanie obejmie pętle Basen Górniczy i Turkusową.
Rozbudowa infrastruktury torowej
Jeszcze przed końcem roku planowane jest przeprowadzenie naprawy 71 krzyżownic oraz instalacja podwójnej smarownicy torowej na skrzyżowaniu Dubois i Parkowej. Obok tego, modernizacji doczeka się odwodnienie w rejonie pętli Basen Górniczy. Istotnym elementem jest także przebudowa dojazdu do warsztatów przy Klonowica, co obejmie prace nad torem i siecią trakcyjną.
Renowacja pętli przy Stoczni Szczecińskiej
Spółka przygotowuje się do dużej inwestycji, jaką jest gruntowny remont pętli przy Stoczni Szczecińskiej. Projekt ten obejmuje prace nad torami, siecią oraz zasilaniem rozjazdów, umożliwiające zachowanie obecnej funkcjonalności konstrukcji, co pozwoli na płynny ruch tramwajowy.
Strategiczne plany na przyszłość
Przyszłość przynosi wyzwanie w postaci modernizacji trasy do pętli Gocław. Miasto musi podjąć decyzję, czy inwestować w nowe trasy tramwajowe, jak ta do Mierzyna, czy skupić się na odnowieniu istniejącej infrastruktury, w tym torowisk przy Wałach Chrobrego.
Planowana modernizacja węzła Wawrzyniaka
W planach jest także modernizacja węzła Wawrzyniaka, gdzie przewiduje się wymianę rozjazdów w ramach projektu realizowanego przez Szczecińskie Inwestycje Miejskie. Projekt ten zakłada także budowę dróg rowerowych wzdłuż al. Wojska Polskiego, co przyczyni się do poprawy infrastruktury transportowej miasta.
Inwestycje te mają na celu nie tylko poprawę infrastruktury tramwajowej, ale przede wszystkim zwiększenie komfortu i bezpieczeństwa pasażerów, którzy korzystają z komunikacji miejskiej w Szczecinie.