Stacja w Policach przechodzi gruntowną modernizację – ostrożność zalecana
Obecnie na stacji kolejowej w Policach trwają intensywne prace remontowe, które obejmują między innymi demontaż wiaty peronowej. Jest to konieczność, gdyż dach wiaty został wyprodukowany z materiału, który niegdyś cieszył się dużą popularnością, lecz obecnie jest uważany za potencjalnie niebezpieczny – mowa o azbeście.
Niewątpliwym wykonawcą prac na stacji w Policach jest firma PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., reprezentowana przez Bartosza Pietrzykowskiego. Obecnie firma skupia się na demontażu azbestowych elementów z wiat oraz na końcowych etapach układania nawierzchni peronu numer jeden. W planach znajduje się także modernizacja peronu numer dwa. Przewiduje się, że po zakończeniu prac, perony będą wyższe, a co za tym idzie – łatwiejsze do zsiadania i wysiadania z pociągów. Dodatkowo, ich powierzchnia będzie antypoślizgowa, ze specjalnymi ścieżkami naprowadzającymi dla osób niewidomych i niedowidzących. Komfort podróżnych ma zapewnić odnowione i chroniące przed słońcem czy deszczem wiaty, jak również ławki. Dla ułatwienia poruszania, przewidziane jest czytelne oznakowanie oraz tablice z rozkładami jazdy. Bezpieczeństwo w ciemności ma zapewnić odpowiednie oświetlenie. Na perony będzie można dostać się przez dwie kładki wyposażone w windy, które będą dostępne dla wszystkich pasażerów, w tym osób o ograniczonych możliwościach poruszania się.
Warto dodać, że PKP SA nie wykluczają możliwości powiększenia przestrzeni dla podróżnych na stacji w Policach. Wszystko zależy od zakończenia inwestycji związanej z budową Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej oraz od ilości podróżnych korzystających z tej lokalizacji. Tę informację przekazał „Głosowi” właściciel budynku dworca w Policach.
Pod koniec mamy także informacje dotyczące uruchomienia pociągów SKM do Polic. Pierwszy pociąg pasażerski mógłby ruszyć do Polic prawdopodobnie na przełomie 2025 i 2026 roku. Jak informuje Bartosz Pietrzykowski, zasadnicze prace na linii kolejowej nr 406 mają zakończyć się do końca 2025 roku, natomiast cała inwestycja, już z wymaganymi decyzjami i pozwoleniami, ma być gotowa na przełomie I i II kwartału 2026 roku.