Postępy w budowie infrastruktury dla Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej na ul. Bogumińskiej

Postępy w budowie infrastruktury dla Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej na ul. Bogumińskiej

W kontekście działań zmierzających do modernizacji infrastruktury miejskiej, w związku z planowanym otwarciem Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej, jednym z ważniejszych elementów jest budowa nowego peronu oraz zatoki autobusowej przy ulicy Bogumińskiej. Zlokalizowane są one obok parku, umożliwiając przyszłym pasażerom łatwe dojście do stacji SKM Żelechowa.

Ta inwestycja ma na celu ułatwienie podróżnym korzystającym ze Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej przesiadki na autobusy. Za działania rekonstrukcyjne w otoczeniu stacji kolejowych odpowiedzialne jest samorząd miasta.

Jak informuje Piotr Zieliński, rzecznik prasowy ds. inwestycji miasta: „Na ulicy Bogumińskiej wykonano już nawierzchnię zatoki autobusowej i peronu, zamontowano też krawężniki. W ramach prac elektrycznych położono kable zasilające tablice SIP i system oświetlenia. Do zrealizowania pozostają jeszcze elementy małej architektury”.

Nie tylko po stronie ulicy Bogumińskiej prowadzone są prace. Również po przeciwległym boku stacji kolejowej, od strony ulicy Żelaznej, realizowane są prace nad zatoką autobusową a także infrastrukturą dla pieszych i kierowców.

Według Piotra Zielińskiego, „90% nawierzchni miejsc parkingowych i drogi manewrowej jest już gotowa. Montowane są betonowe obrzeża przy chodnikach oraz krawężniki. Kanalizacja deszczowa została już przebudowana, do regulacji pozostała jedynie wysokość studni i wpustów. Kable zasilające oświetlenie zostały ułożone, podobnie jak większość rur osłonowych. W toku są prace nad ustawianiem i regulacją wysokości studni teletechnicznych”.

Za wykonanie projektu o wartości 6,2 miliona złotych odpowiedzialna jest firma Elbud Szczecin.

PKP PLK jest natomiast odpowiedzialne za przebudowę samej stacji kolejowej. Chociaż na Żelechowej niedawno pojawił się nowy tor, do zakończenia wszystkich prac na odcinku do Polic droga jest jeszcze długa. Obecny termin to koniec 2025 roku.